jesteś na stronie klasztoru Szklarska Poręba

projekty

Jesteśmy tylko tym, czym jesteśmy w oczach Bożych i niczym więcej. -św. Franciszek z Asyżu

Ogłoszenie postępowania zakupowego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację zadania pn.: „REWITALIZACJA WIEŻY KOŚCIELNEJ I DACHU KOŚCIOŁA P.W. BOŻEGO CIAŁA W SZKLARSKIEJ PORĘBIE”

I. Informacja o Zamawiającym:

Prowadzącym postępowanie zakupowe mającym na celu wyłonienie Wykonawcy zadania jest

PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA PW. BOŻEGO CIAŁA w Szklarskiej Porębie ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 2, 58-580 Szklarska Poręba

II. Tryb udzielenia zamówienia:

Na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania.

Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).

Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

nr promesy: RPOZ/2022/10334/PolskiLad

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bez względnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). Postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO).

III. Informacje i dane dotyczące planowanego zadania

Lokalizacja obiektu zabytkowego : ul. Franciszkańska, dz. nr 613. jedn. ewid. 020604_1, SZKLARSKA PORĘBA obr. ewid. 0005 Szklarska Poręba,
Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem A/5980 z dnia 13.10.2015 roku.
Zakres planowanego zadania w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje m.in.:
Opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej (m.in. inwentaryzacji, oceny stanu technicznego, projektu budowlanego , uzyskanie wymaganych opinii i zezwoleń) oraz wykonanie robót w zakresie:

Roboty przygotowawcze:
– dostawa i montaż rusztowań zabezpieczających dach główny i dach wieży – roboty na wysokościach
– oznakowanie prac na wysokości
– zabezpieczenie instalacji odgromowej na czas robót dekarskich
– zabezpieczenie stolarki okiennej i drzwiowej na czas prowadzenia robót
– i inne niezbędne do realizacji zadania

Roboty rozbiórkowe:
– ręczny demontaż istniejącego pokrycia dachu z blachy wraz z obróbkami
– demontaż deskowania i ołacenia
– oczyszczenie skorodowanych elementów konstrukcyjnych więźby i wymiana wg oceny stanu technicznego
– segregacja odpadów i wywóz gruzu
– i inne wynikające z dokumentacji projektowej

Roboty dachowe i pokrywcze:
– wymiana lub wzmocnienie elementów konstrukcyjnych więźby dachowej
– impregnacja elementów konstrukcyjnych więźby
– wykonanie deskowania i ołacenia wyrównującego
– montaż membrany ochronnej
– montaż obróbek blacharskich z blachy tytan-cynk w kolorze grafit
– montaż rynien i rur spustowych z blachy tytan-cynk w kolorze grafit
– montaż pokrycia dachu z blachy tytan-cynk w kolorze grafitowym układanych w karo na rąbek
– wykonanie systemu odprowadzenia wody opadowej poza obszar budynku.
– i inne wynikające z dokumentacji projektowej
– wykonanie projektu budowlanego przyłącza kanalizacji deszczowej wraz z podłączeniem do sieci miejskiej lub projektu budowlanego studni chłonnej

– odrębne opracowanie po uzgodnieniu z gestorem sieci oraz Zamawiającym

UWAGA: Rusztowania do prowadzenia robót muszą posiadać odpowiednie oznakowania atesty i dopuszczenia oraz zamontowane przez osoby z uprawnieniami. Sprzęt i narzędzia używane do wykonania prac powinny posiadać stosowane atesty, certyfikaty i dopuszczenia do użytkowania.
Szczegółowy zakres prac oraz przyjęte rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia wramach projektu zostały przedstawione w następujących dokumentach stanowiących załączniki do niniejszego postępowania zakupowego tj. :
1) Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) na realizację zadania wraz z załącznikami (rysunki elewacji i mapa zasadnicza)
2) Opinii Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Delegatura w Jeleniej Górze Nr JG/N.5183.176.2024.PO z dnia 11.03.2024roku (skan w załączeniu).

IV. Postanowienia postępowania zakupowego:

1. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Z wizji terenowej zostanie sporządzony protokół podpisany przez Zamawiającego
i Oferenta (Załącznik nr 2 do głoszenia)

 

2. Podpisanie Umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi po podpisaniu przez Zamawiającego umowy dotacji z Urzędem Miejskim Szklarska Poręba na realizacje przedmiotowego zadania.

 

3. Wypłata wynagrodzenia nastąpi zgodnie z postanowieniami zawartymi w Projekcie umowy (zał. nr 4) i będzie oparta o zasady przyjęte w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z 23 listopada 2022 r.

 

4. Oferent oświadcza, ze zapoznał się z dokumentami wymienionymi w pkt 3 w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji umowy. Zgodnie z wymaganiami Regulaminu Naboru Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym, na czas poprzedzający wypłatę dofinansowania o jakim mowa w § 11 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

 

5. Zamawiający informuję, że w przypadku gdy koszty realizacji zadania będą wyższe niż dotacja otrzymana z dofinansowania, zobowiązuje się pozostałe koszty pokryć z własnego budżetu.

 

6. Beneficjent dotacji (w tym przypadku Zamawiający) określonej w§ 3ust. 2 pkt2 Uchwały Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022r zapewnia zamieszczenie w dokumentacji zakupowej postanowień
zobowiązujących do poddania ewentualnych sporów w relacjach w Wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

V. Termin Realizacji zadania:

Wykonanie całego przedmiotu zamówienia – nastąpi w terminie do dnia 30.10.2025 roku

 

Prace  wymagają  nadzoru  oraz  odbioru  końcowego  przez  służby  Dolnośląskiego  Wojewódzkiego

Konserwatora Zabytków. Przed rozpoczęciem prac należy wysłać pismo informujące Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o planowanym terminie ich rozpoczęcia.

VI. Informacja dotycząca sposobu złożenia ofert i wyboru oferty:

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:

Punkty wyliczone będą w oparciu o wzór matematyczny: S = C + G, gdzie poszczególne symbole oznaczają:

S – suma uzyskanych punktów, C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji

Kryterium nr 1:

C = ( Cmin / Cof..) x 90 gdzie:
C min – najniższa cena wg niniejszego formularza spośród wszystkich złożonych ofert, C of. – zaoferowana cena wg niniejszego formularza danej oferty,
C – ilość punktów za cenę przyznanych danej ofercie.

Kryterium nr 2:

G = (Gof/ Gmax.) x 10 gdzie:
G max. – najdłuższy termin udzielonej gwarancji w złożonych ofertach, G of. – proponowany termin gwarancji w danej ofercie,
G – ilość punktów za udzieloną gwarancję, przyznanych danej ofercie.

Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą  ilość  punktów  w oparciu o

ustalone wyżej kryteria. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.

VII. Dopuszczenie do udziału w postępowaniu zakupowym

Warunkiem udziału w postępowaniu jest:

  • posiadanie odpowiedniego doświadczenia: tj. przeprowadzanie w okresie ostatnich 5 lat co najmniej: – zadania, polegającego na remoncie dachu o pow. min. 400m2

– jednego zadania, polegającego na wykonaniu remontu dachu w budynku zabytkowym lub objętych ochroną konserwatorską (gminna ewidencja zabytków) o pow. dachu min. 400m2 o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł

1a) posiadanie odpowiedniego doświadczenie w zakresie realizacji zadania (trwającego lub zakończonego) polegającego na remoncie obiektu sakralnego min. 2 obiekty – roboty budowlane

  • dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia/kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami

budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (kierownik robót),

  • posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000,00zł
  • przeprowadzenie wizji lokalnej na obiekcie potwierdzone podpisanym protokołem z wizji

Celem udokumentowania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wypełnia formularz ofertowy i przedkłada razem z ofertą następujące dokumenty:

  • potwierdzające posiadanie

odpowiedniego doświadczenia,  poprzez  załączenie  wykazu  prac zawierającego nazwę zadania, adres inwestycji, nazwę i adres Zamawiającego, termin realizacji prac oraz wartość zadania brutto powinien stanowić załącznik do złożonej oferty,

  • potwierdzające dysponowanie osobami o wymaganych uprawnieniach/kwalifikacjach,
  • potwierdzające posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000,00 zł.

protokół z wizji lokalnej (załącznik do oferty cenowej) – podpisany przez Zamawiającego i Oferenta

VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:

1) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, scaloną w sposób trwały w formacie PDF lub tożsamym. Ofertę należy przesłać na adres mailowy: szklarska@franciszkanie.pl
2) W tytule oferty należy wpisać: postępowanie zakupowe na realizację zadania pn.: „Rewitalizacja wieży kościelnej i dachu kościoła pw. Bożego Ciała w Szklarskiej Porębie”.
3) Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich PLN i zawierać wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, itp.
4) Osobą do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego jest:

o. Konrad Łaniucha, tel. 533 134 624
5) Termin składania ofert – do dnia 30.08.2024 roku. Uwaga: Za termin złożenia oferty uznaje się dzień i godzinę wpływu oferty.
6) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7) Oferta powinna być opatrzona podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
8) Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Oferenta więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe albo alternatywne spowoduje jej odrzucenie.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
10) Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.
11) Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
12) Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

IX. Informacje dodatkowe

Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści
niniejszego zapytania ofertowego. Wszelkie informacje o zmianach będą publikowane w Internecie na stronie Zamawiającego.


Złożenie oferty jest jednoznaczne zakupowego.

X. Załączniki: