projekty
Ogłoszenie postępowania zakupowego w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na realizację zadania pn.: „Prace konserwatorskie i roboty budowlane przy zabytkowym wnętrzu kościoła pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny w Szklarskiej Porębie”
I. Informacja o Zamawiającym:
Prowadzącym postępowanie zakupowe mającym na celu wyłonienie Wykonawcy zadania jest
PARAFIA RZYMSKOKATOLICKA PW. BOŻEGO CIAŁA w Szklarskiej Porębie ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 2, 58-580 Szklarska Poręba
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania.
Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
nr promesy: Edycja2RPOZ/2023/4572/PolskiLad
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bez względnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U z 2024 r. poz. 1061 ). Postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO).
III. Informacje i dane dotyczące planowanego zadania
Lokalizacja obiektu zabytkowego : ul. Piastowska, dz. nr 152/1. jedn. ewid. 020604_1, SZKLARSKA PORĘBA obr. ewid. 0003 Szklarska Poręba, Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem A/2142/1100/J z dnia 04.02.1992 roku.
Zakres planowanego zadania w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje m.in.:
Opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej (m.in. inwentaryzacji, oceny stanu technicznego, projektu budowlanego , uzyskanie wymaganych opinii i zezwoleń) oraz wykonanie robót w zakresie:
1. Wymiany przyłącza elektroenergetycznego napowietrznego od słupa do budynku kościoła wraz z podłączeniem do skrzynki zabudowanej na elewacji ZK – uzyskanie WT wymiany przyłącza po stronie Wykonawcy. Prace związane z wymianą przyłącza w gestii operatora sieci
2. Wymiana wewnętrznej linii zasilającej elektroenergetycznej WLZ od skrzynki ZK do rozdzielnicy głównej wnętrzowej w pomieszczeniu kościoła – po uzgodnieniu z dostawcą mediów
3. Roboty demontażowe istniejącej instalacji oraz rozdzielnicy
4. Wymiana i/lub budowa nowych obwodów instalacji elektrycznej gniazd wtykowych
5. Wymiana i/lub budowa nowych obwodów instalacji elektrycznej oświetlenia Kościoła
6. Wymiana I/lub budowa nowej instalacji alarmowej, ppoż I innej niezbędnej do wykonania określonej na etapie opracowania dokumentacji projektowej.
7. Montaż opraw oświetleniowych oraz remont istniejących opraw oświetleniowych
8. Montaż osprzętu elektro – instalacyjnego: włączniki, gniazda, puszki itp.
9. Budowa nowej rozdzielnicy głównej kompletnie wyposażonej (m.in. aparaty elektro-instalacyjne itd.) oraz w zależności od potrzeb I rozwiązań projektowych rozdzielnic pośrednich kompletnie wyposażonych j.w.
10. Wykonanie instalacji uziemiającej I wyrównania potencjałów z doborem odpowiednich parametrów technicznych
11. Wykonanie pomiarów i badań instalacji po wykonanie prac.
12. Wykonanie robót budowlanych (przejść, przekuć, bruzd itd.) niezbędnych do wykonania zadania.
13. Inne prace towarzyszące, przygotowawcze, rozbiórkowe wynikłe z założeń opracowanej dokumentacji projektowej, niezbędne do zrealizowania zadania.
UWAGA: Sprzęt i narzędzia używane do wykonania prac powinny posiadać stosowane atesty, certyfikaty i dopuszczenia do użytkowania. Wyroby budowlane niezbędne do wbudowania winny posiadać stosowne atesty, certyfikaty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie.
W celu zachowania materialnego dziedzictwa kulturowego koniecznym jest wykonanie kompleksowej modernizacji instalacji elektrycznej w kościele wraz z przyłączem do budynku. W ramach zadania zaplanowano: opracowanie kompletnej dokumentacji budowlano-konserwatorskiej, uzyskanie niezbędnych zgód i pozwoleń, prace we wnętrzu kościoła polegające na modernizacji instalacji elektrycznej. Niewykonanie w/w prac stwarza realne ryzyko pożaru kościoła, ponieważ wnętrze kościoła zawiera wiele oryginalnych części składowych, wykonanych z drewna (m.in. drewniane balkony, ławy, obudowa organów, itp.). Są to prace określane jako „pierwsza potrzeba”. Modernizacja instalacji elektrycznej znacznie poprawi bezpieczeństwo wiernych uczęszczających do kościoła podczas Mszy Świętych oraz w trakcie uroczystości kościelnych i patriotycznych. Kościół, dzięki swoim walorom estetycznym, jest również udostępniany zwiedzającym, pielgrzymom oraz licznym grupom działającym przy parafii.
Rusztowania do prowadzenia robót (w przypadku konieczności zastosowania) muszą posiadać odpowiednie oznakowania atesty i dopuszczenia oraz zamontowane przez osoby z uprawnieniami.
Zakres prac oraz zaproponowane rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia w ramach projektu zostały przedstawione w następujących dokumentach stanowiących załączniki do niniejszego postępowania zakupowego tj. :
1) Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) na realizację zadania.
IV. Postanowienia postępowania zakupowego:
1. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Z wizji terenowej zostanie sporządzony protokół podpisany przez Zamawiającego i Oferenta (Załącznik nr 2 do głoszenia)
2. Podpisanie Umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi po podpisaniu przez Zamawiającego umowy dotacji z Urzędem Miejskim Szklarska Poręba na realizacje przedmiotowego zadania.
3. Wypłata wynagrodzenia nastąpi zgodnie z postanowieniami zawartymi w Projekcie umowy (zał. nr 4) i będzie oparta o zasady przyjęte w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z 23 listopada 2022 r.
4.Oferent oświadcza, ze zapoznał się z dokumentami wymienionymi w pkt 3 w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji umowy. Zgodnie z wymaganiami Regulaminu Naboru Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym, na czas poprzedzający wypłatę dofinansowania o jakim mowa w § 11 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5.Zamawiający informuję, że w przypadku gdy koszty realizacji zadania będą wyższe niż dotacja otrzymana z dofinansowania, zobowiązuje się pozostałe koszty pokryć z własnego budżetu.
6.Beneficjent dotacji (w tym przypadku Zamawiający) określonej w§ 3ust. 2 pkt2 Uchwały Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022r zapewnia zamieszczenie w dokumentacji zakupowej postanowień zobowiązujących do poddania ewentualnych sporów w relacjach w Wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
V. Termin Realizacji zadania:
Wykonanie całego przedmiotu zamówienia – nastąpi w terminie do dnia 28.11.2025 roku
Prace wymagają nadzoru oraz odbioru końcowego przez służby Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przed rozpoczęciem prac należy wysłać pismo informujące Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o planowanym terminie ich rozpoczęcia.
VI. Informacja dotycząca sposobu złożenia ofert i wyboru oferty:
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
Punkty wyliczone będą w oparciu o wzór matematyczny: S = C + G, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
S – suma uzyskanych punktów, C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
Kryterium nr 1:
C = ( Cmin / Cof..) x 90 gdzie:
C min – najniższa cena wg niniejszego formularza spośród wszystkich złożonych ofert, C of. – zaoferowana cena wg niniejszego formularza danej oferty,
C – ilość punktów za cenę przyznanych danej ofercie.
Kryterium nr 2:
G = (Gof/ Gmax.) x 10 gdzie:
G max. – najdłuższy termin udzielonej gwarancji w złożonych ofertach, G of. – proponowany termin gwarancji w danej ofercie,
G – ilość punktów za udzieloną gwarancję, przyznanych danej ofercie.
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o
ustalone wyżej kryteria. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń
społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
VII. Dopuszczenie do udziału w postępowaniu zakupowym
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1) posiadanie odpowiedniego doświadczenia: tj. przeprowadzanie w okresie ostatnich 5 lat co najmniej:
– 1 zadania, polegającego na kompleksowej wymianie lub budowie instalacji elektrycznej w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub objętych ochroną konserwatorską – gminna ewidencja zabytków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych oraz opracowaniu dokumentacji projektowej branży elektrycznej o wartości nie mniejszej niż 40 000,00 złotych
1a) posiadanie odpowiedniego doświadczenie w zakresie realizacji zadania (trwającego lub zakończonego) polegającego na przebudowie, budowie lub remoncie instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym
2) dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia/kwalifikacje uprawniające do projektowania w zakresie instalacji elektrycznych oraz kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (kierownik robót),
3) posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 300.000,00zł
4) przeprowadzenie wizji lokalnej na obiekcie potwierdzone podpisanym protokołem z wizji
Celem udokumentowania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wypełnia formularz ofertowy i przedkłada razem z ofertą następujące dokumenty:
* potwierdzające posiadanie odpowiedniego doświadczenia, poprzez załączenie wykazu prac zawierającego nazwę zadania, adres inwestycji, nazwę i adres Zamawiającego, termin realizacji
prac oraz wartość zadania brutto powinien stanowić załącznik do złożonej oferty,
* potwierdzające dysponowanie osobami o wymaganych uprawnieniach/kwalifikacjach,
* potwierdzające posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 300.000,00 zł.
* protokół z wizji lokalnej (załącznik do oferty cenowej) – podpisany przez Zamawiającego i Oferenta
VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, scaloną w sposób trwały w formacie PDF lub tożsamym. Ofertę należy przesłać na adres mailowy: szklarska@franciszkanie.pl
2) W tytule oferty należy wpisać: postępowanie zakupowe na realizację zadania pn.: “Prace konserwatorskie i roboty budowlane przy zabytkowym wnętrzu kościoła pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny w Szklarskiej Porębie”
3) Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich PLN i zawierać wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, itp.
4) Osobą do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego jest:
o. Konrad Łaniucha, tel. 533 134 624
5) Termin składania ofert – do dnia 12.11.2024 roku. Uwaga: Za termin złożenia oferty uznaje się dzień i godzinę wpływu oferty.
6) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7) Oferta powinna być opatrzona podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
8) Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Oferenta więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe albo alternatywne spowoduje jej odrzucenie.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
10) Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.
11) Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
12) Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IX. Informacje dodatkowe
Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści
niniejszego zapytania ofertowego. Wszelkie informacje o zmianach będą publikowane w Internecie na stronie Zamawiającego.
Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego postępowania zakupowego.